.::life has begin::.

terasa nak update..hanya kerana tarikh berikut sungguh lah cantik!

sudah 19 Ramadhan..Alhamdulillah, masih berpuasa..Alhamdulillah juga setiap hari dapat sediakan sahur untuk suami (walaupun se simple simple lauk)..cuma sekarang jarang dapat berterawikh..kadang2 suami bekerja di malam hari..jadi tak boleh ke surau seorang diri..(macam pantun)..

Ramadhan kali ini harapnya akan kekal dalam ingatan kami sampai bila²..Ramadhan ini juga ada yang menerima berita gembira..rezeki yang tak di sangka-sangka..tak kurang juga ada yang kehilangan harta benda, orang² tersayang..

 

Allah itu Maha Adil..

Allah itu Maha Besar..

Allah itu Maha Penyayang dan Pengasih

 

buku nota kecil : takziah buat keluarga Kak Nani..semoga arwah suami ditempatkan di kalangan orang-orang beriman..Al-Fatihah..

Advertisements
DSC09407

1

 

Hari ni dah masuk hari ke 5 kita berpuasa..dan hari ini juga sudah 2 bulan bergelar isteri kepada ‘beliau yang saya sayangi’..2 bulan yang sangat indah bagi saya..dan harap-harap bagi ‘beliau’ juga..(hep!beranilah kata tak indah)..

Sebelum kahwin rasa sangat takut..takut tak dapat beri yang terbaik..permulaan kehidupan tu memang banyak la yang kena adjust..yerlah, sebelum ni kita fikir diri kita sendiri je..takda masa nak fikir kehendak orang lain pun..tapi sekarang dah lain..semua benda pun kena balik dan bincang dengan suami..bukan tak boleh buat keputusan sendiri, tapi elok lagi kalau dapat izin suami..orang kata 3 tahun pertama ni sesi menyesuaikan diri..(3 tahun ke 3 bulan..lupe)..saya rasa macam betul..mula-mula nak sesuaikan diri hidup berdua..selisih pendapat tu biasa..sedangkan lidah lagi tergigit kan..ini kan pula suami isteri..tapi, lama-lama jadi biasa..kena pandai-pandai bawa berbincang walaupun selalunya bincang dengan air mata je..haha..

Alhamdulillah I found him..dulu rasa macam..ada ke lelaki yang baik hati serta kelakar juga beriman lagi di dunia ini? rupa-rupanya ada..hihi..manusia tak sempurna kan..ada kekurangan dan kelebihan..kekurangan tu yang sepatutnya kita kena terima..bukan saje kelebihan..sebab itu yang melengkapkan sepasang suami isteri tu..hah, dah macam rancangan semanis kurma dah entry ni..

Jadi, saya nak ucapkan selamat ulang tahun sayangggg…eh, bukan ulangtahun..bak kata anil, ulangbulan..hihi..

 

terima kasih kerana memlilih saya sebagai isteri..

terima kasih kerana memahami saya lebih dari orang lain..

terima kasih sebab berani juga ngorat saya..ahaha

i lap u..

 

sabar..

Posted on: August 21, 2009

salah ke kalau kita cakap..

“sabarlah, semua ini pasti ada hikmah”

klisye? yup..mungkin juga..

hakikatnya hanya itu yang mampu di beri kepada dia..

tolong? perkara itu bukan hak kita untuk di tolong..

itu kerja Allah…DIA kan yang berhak..

kenapa tak percaya kan Allah ke?

percaya lah..

jadi?

sabar itu saja penyelesaian nya..

tambah kan dengan do’a yang tak putus²..

putus asa tu tak baik..berusahalah

jangan meratap begini..

dah, senyum..

🙂

lusa Insya’Allah mula berpuasa..mulalah bulan yang di tunggu-tunggu..bulan yang dijanjikan 1001 kemanisan dan pahala yang berlipat kali ganda..

oh saya sangat tak sabar menunggu kedatangan Ramadhan..

perasan atau tidak..malam² Ramadhan sangat menenangkan..walau penat seharian di pejabat tak terasa..seboleh boleh mahu menunaikan solat sunat tarawikh di masjid..kalau kena tinggal dengan ayah, muncung panjang sedepa dah..dah MULAI rindu la ni..

tapi selalunya awal Ramadhan je rajin, pastu rajin bangun sahur..tiba hujung² semua jadi liat..Insya’Allah tahun ni dapat berbuka, sahur bersama suami..pertama kali bersahur berdua..macam manalah agaknya kan..harap² dapat lebih istiqamah dalam amalan..dan tarawikh serta sahur hingga akhir Ramadhan..

Insya’Allah..

selamat menyambut Ramadhan Kareem, Ramadhan al-mubarak semua.. 🙂

ada lelaki baru dalam hidup saya..cinta baru saya..

kenalkan..afiq harris bin saifuddin..

IMG_5849

*cayang die*

dialah tumpuan utama dalam keluarga sekarang ni..kalau tak jumpa sehari pasti rindu demdam jadinya..cucu pertama dalam keluarga, sudah mesti jadi tumpuan..

oh, selama ni afiq la yang selalu tendang² perut mummy ye? baru ibu tauu!! (baca:saya paksa afiq panggil saya ibu..xmalu?lantaklah..har har har)..muka afiq masa baru lahir merah..tau tak kenapa? sebab mummy afiq malam sebelum tu makan tomyam dengan hebat nya..agaknya sebab panas afiq terus nak keluar..hahaha..

kenapa baby sangat comel kan? geram je tengok..mudah-mudahan ada rezeki untuk kami juga.. 🙂

buku nota kecil : Al-Fatihah atas pemergian Ustaz Asri..takziah buat keluarga beliau..

 

topik hot fm pagi ini seperti di atas..

saya seperti nama yang tertera, walaupun baru sebulan beberapa hari berkahwin tetap merasa perubahan pada diri kami suami isteri..

tak lain tak bukan..perubahan fizikal..hahahaha..

kerana…walau sudah gedemps masing² masih lagi menerima jemputan dari sifu Ahmad Fairus boss myphotographer..jemputan sebagai model untuk kelas fotografi beliau..saya malu!!sebab sudah sangat gedemps..dan beliau pun perasan akan perubahan saya..pasnih confirm..tak kan mau nye die amek saya dan mr.pablo ayemo lagi..

apepun..terima kasih kerana sudi jemput kami..membelah bukit bukau..amatlah penat..sudah lah tak teragak² memakai high heels..bile sudah penat redah pule dgn crocs..sgt selesa!!balik rumah, sakit pinggang..dan esok nye..MC!!parah..nak sgt jd model..amek lah kau!!

gambar di songlap dari mereka² seperti nama di bawah..arigato semua..

 

3767564057_8acb16793e

*ini dari puan BUNGA..peserta bengkel*

3760583999_53958968dd

* hakmilik nazrulsyam *

3773823330_84a0ce50e5

* abg sirreh from silverpicture punya keje *

 

kesimpulan kepada topik hot fm pagi tadi..apa pun perubahan pada diri suami isteri itu, silalah terima dengan redha..ingat akad nikah tu..ingat!!ahahaha..tak kira fizikal die berubah bagaimanapun..silalah redha..*wink kt mr.ayemo* ahaha..

* motif ambil gambar secara duduk adalah bagi mengelakkan dari ternampak drumstick.. :p

 

menu    : maggi kari berapi + dim sum segera

tempat : dining hall umah kecil comel kami

mood    : romantik gile..siap dancing² ala² princess n prince charming..

muzik latar : permaisuri ku (jay jay) + the climb (miley cyrus)

dengan bajet tak sampai RM10..anda juga boleh menikmati makan malam penuh suasana romantik bersama suami anda..nak lebih romanstik, nyalakan lilin ye..jgn lupe..padamkan semua lampu..makan saje dalam gelap..

cubalah..anda pasti bahagia..

🙂

When is my wedding
Wedding Ticker from WhenIsMyWedding.com

.::MNR Wedding Photography::.